Sunday, August 26, 2012

a windy sunday in august

I mine foreldres gårdsrom er det masse små stemorsblomster. Det må ha vært fra de mange vårene vi har satt dem i jord rundt om i hagen. Nå invaderer de grusen. Banalt sagt er hagen en jungel nå. Gresset er snart 30 cm langt. Som tidligere gartner, får jeg abstinenser av å se det. Kanskje og en smule samvittighet. Stemorsblomst gir kanskje ikke noe sense med dette bildet, men tåkete i bakgrunn for humlen er det en lilla stemorsblomst. Too bad at humlen ikke ville lande der.

I går kveld så vi Kon-Tiki. Den skal få snakke for seg selv, for de som er interesserte. Kanskje jeg kommer tilbake til det senere, når flere har fått sett den. Jeg syns det blir feil å si noe om den nå med tanke på spoilere og egne vurderinger.

Om ikke så lenge drar vi hjemover til Baileys og alle de andre dyra. For meg venter lekser og klesvask.

1 comments :

Lene said...

Hagearbeid kan være utrolig koselig, men når det blir såpass at gresset nermer seg 30cm, da er det like før jeg bare hadde latt det gro til full jungel og invitert litt nytt dyreliv! Har så lyst til å se Kon-Tiki, håper på å få sett den på kino, men den går stort sett når jeg er opptatt elswhere, ser jeg! Hvordan går det med skolelivet? Er det spennende saker? :D

sv: Er litt mindre vond i dag, så jeg har håp om at trekking ikke blir nødvendig, men får se på mandag, fingers crossed!