Monday, August 13, 2012

first day at school

I dag var første dag på universitetet. Forfriskende, egentlig. Jeg er ingen superwoman, så jeg kan uten problem innrømme at det var tungt å stå opp i morres. Bussen min gikk 0717, og fra nå av skal jeg ta bussen 0617.

Jeg var fremme 0845 i dag og fant fram til "introduksjons"-plassen tidlig (jeg hadde studert flykart kvelden før). En liten håndfull lunsj ventet på oss etter at vi hadde sosialisert oss i faddergrupper. Jeg dro hjem i løpet av rektors tale på universitetsplassen i sentrum. Jeg er sliten etter den lange helgen med jobbing.

Denne uka er hovedsaklig en sosialiserings-uke på universitetet. Jeg blir med på det viktigste (lommeboka mi er bulimisk når jeg pendler uten månedsort(og for å ha gyldig mndskort må jeg ha studentbevis).

Jeg har allerede skrevet opp studieplan for to av tre fag jeg har dette halvåret. Jeg ser frem til å dra tidlig og benytte meg av treningsmuligheter og forelesninger utover seminarene mine.

I morgen er det jobb igjen. Fint. Bildene er fra en av de dagene jeg løper ut i regnet og kommer inn med gåsehud og fine perler på meg.


Har du begynt på skole?

2 comments :

Vardøger said...

Lykke til på universitetet :)

Stine Cyanine said...

Lykke til med skole! Jeg har min förste dag på höyskole imorgen. Har ikke et problem med å stå opp, men hater påtvunget sosialisering. Så fadderuka kan bli spennende hehe. Hvem vet, det kan jo hende det er litt kult... :)