Tuesday, September 11, 2012

Canon Eos 650D

Jeg har ikke sagt noe enda, for jeg har ikke brukt bilder tatt med det nye kameraet før nå. Vi har kjøpt nytt kamera. Mye fordi elskling trenger et filmkamera for filmprosjekter (Han skal bla. filme og arrangere produksjonen av en DVD fra Snowy Shaws konsert i november.) Så, der forsvant hele forrige lønning. Og det er fremdeles noe utstyr å kjøpe. Foreløbig også (endelig) skaffet en zoom opptaker. Nå mangler en ordentlig røde mikrofon, en kamerasekk/veske og et robust stativ. Alle andre småting som håndtak o.l er på vei til postkassen i dette øyeblikk.

Vi valgte å kjøpe et kamera som vi begge kan ha bruk for. Jeg elsker det. Det er så utrolig deilig å jobbe med i forhold til det gamle. Det blir forhåpentligvis også ordentlige bilder fremover. Kanskje også gif'er.

Mens pengedrysset allerede var pågående klikket jeg hjem en gave til meg selv, ala Skyrim til pc. Litt glad, og litt nervøs for at det skal ta for mye tid fra skolelesing. I morges måtte jeg stå opp 0450. Jeg la meg igjen da klokka var 0525 og ble liggende og varme meg til klokken var 0600, da måtte jeg hive på meg klær og løpe til bussen. Jeg er fremdeles forkjølet og dårlig, så jeg er helt kake pga den manglende søvnen. Jeg dro hjem etter seminarene, jeg må fokusere på å lese og skrive oppgave fremfor å sitte på forelesning med feber og dunkende hode. Ikke at jeg hverken har lest eller skrevet siden jeg kom hjem da. Jeg har sett på Løvenes Konge 3, jeg.

Ettersom det allerede er en liten haug med oppdateringer her kan jeg jo si det at jeg skal til Sverige på Snowy Shaw konsert (den elskling skal filme) sammen med svigers i starten av november. Utover det skal jeg til Tyrkia i oktober, på en nomadisk reise gjennom de kristne minnesmerkene i Tyrkia. Jeg gleder meg vilt. Hvis jeg får tid skal jeg finne bilder og vise alle stedene vi skal til. På torsdag derimot skal jeg stikke flere hull i ørene, eller, skyte. Hvis de tillater vil jeg ha 8 stykker samtidig. Det blir fiint.

Så, her er en liten smakebit på hva det nye kameraet får til. Se så skarpe fine bilder!









5 comments :

Torny said...

Kempe fine bilder:) JA til gifs:D

Draupne said...

SV: Jeg liker jo jobben min i grunn, men jeg synes det er så kos å være på skolen å lære.
Også har jeg blitt kjent med en del fine folk, så da gjør det skolehverdagen litt lettere. :)

Takktakk! Godt å tenke på at man får penger for det man gjør så man kanskje kan unne seg litt innomellom. :)

Lene said...

Åh, fine bildene! Gleder meg til å se hva du kommer til å finne på med det fremmover! God bedring! Håper virkelig du blir litt bedre så du slipper å slite med dårlig form midt oppi alt det du gjør om dagen! Konserter er alltid wicked og jeg håperhåperhåper at du får tid til å skrive litt om den turen, hørest utrolig spennende ut! Hohoi, det var ikke så rent få! Lykke til, gleder meg til å se dem også :D

Agonee said...

Så spennende at du skal på tur! Håper du får tatt masse bilder :)

Octapolis said...

nice photos!