Wednesday, June 5, 2013

one of those first days of june

Jeg vil beklage ovenfor de norsklesende søtingene som stikker innom i ny og ne, for at jeg tidvis blogger på engelsk. Av en eller annen snodig grunn tenker jeg ofte på engelsk, også får jeg dårlig samvittighet når folk må bruke google translate på de dritkjedelige opdateringene mine. Jeg sier ikke at jeg slutter, men beklager, jeg vet det er teit.

Nå er jeg forkjøla. Det virker som om det alltid er noe når jeg setter meg ned med bloggen. Denne gangen har jeg fått det alle andre har fått, også trodde jeg at jeg var blitt lite rammet og frisk på et blunk, mens det nå virker å ha spredd seg til lungene, eller no sånt no... Jeg som har en eviglang liste med ting som må gjøres! Jeg våknet spontant akkurat nå, for omlag ti minutter siden. Elskling løper ut døra og jeg sitter igjen uten stemme og pust til å i det hele tatt gidde å tenke på å legge meg.

Jeg skal hive i meg smertestillende og bli kvitt feberen, så skal vi se om jeg får til noen undere likevel. Farging av mitt eget hår, støvsuging og vasking av stuen, vaske kjøkkenet, ta en eller to klesvasker, rydding på soverommet(hovedsaklig klær som ikke ender opp i skapet etter at de er dratt fram), skifte på senga og bade to fine katter (samt klippe klør). Noen av hundene burde faktisk også bades, men det er ikke et oppdrag jeg tar på meg alene i syken. Alle andre er syke og, så jeg blir forbauset om noe i det hele tatt blir gjort. Fra min og deres side.

I går fikk jegl lyst til å tegne igjen. Digitalt. Ikke at jeg gjorde det, men det er et langt steg og faktisk ville gjøre det! Kanskje jeg blir å bruke min våkne tilstand til det i dag. Det hadde gjort seg. Eller blogge og dokumentere ting som er skjedd. We'll see about that.

Hoover the image to see unphotoshopped version.

1 comments :

Lene said...

Engelske oppdateringer gjør meg intet, så dem er det bare å fortsette med :) Massevis av god bedring kjære du!! Håper du blir bra igjen!